CZ EN DE

Jak začít se Supermotem

Supermoto je mladá motoristická disciplína, která má sobě prvky silničního i krosového charakteru. Jedná se o motorky, které mají rám stejné jako klasické krosky, ale odlišují se menšími ráfky se silničními pneumatiky, dále jiné brzdy a tvrdší pérování.

Pokud se rozhodně pro Supermoto, tak nejspíše nejdříve řešíte otázku: ,, Jakou motorku?"V dnešní době již máte poměrně hodně možností. Mnoho značek již prodává hotové motardy, se kterýma se můžete hneď pustit na trať. Jedná se o KTM, Husqvarnu, ale třeba i Suzuki, která prodává DR-Z 400 což je spíše enduro, ale pro začátek proč ne. Další možností je zkouknout bazar na supemoto.cz, kde se objevuje každou chvíly nějaký motard určený na závodní okruh. No a tou poslední je koupit si seriovou krosku a pustit se do přestavby. Nejdříve malé kola, většiou se používají 17" ale dopředu jsou oblíbené i 16,5". Pneumatiky můžete koupit nové a nebo pohledat na netu, jelikož někteří závodníci prodávají jeté, na kterých se dá ještě v pohodě trénovat. Nyní už můžete jít jezdit, ovšem po prvním tréninku zjistíte, že by to chtělo i jinou přední brzdu. Potřeba je celý set, tedy pumpa, třem ( 6-pístek nebo 4-pístek) a pořádný kotouč (ideální je 320mm). Další eventuelní úpravou jsou tlumiče. Přední i zadní si u supermota žádají zkrácení pružin a především přitvrzení. S pérováním Vám v ČR pomůže Vorlíček, Faltus a nebo Kaňa. A teď motor? No pro začátek bych doporučil jen laděný výfuk a motor bych nechal motorem. Vydrží vám tak celou sezónu a ušetří hodně peněz.

Motorku by jsme měli, teďkom výbava jezdce. Jezdí se v motokrosvé helmě a ideální je kožená kombinéza. Boty se používají specílní supermotardový, které mají měnitelnou podrážku, ale pokud nebudete šourat botou o zem, tak nejsou potřeba. Pod kombinézu páteřák, někdo používá i ortézy na kolena. A na krk leat brace, to je už ovšem věc navíc, ovšem pro bezpečnost podstatná.

Teď je na řadě trénink. Trénovat se dá pravidelně v Milovicích a ve Vyškově. Dále je vypsaných několik termínů tréninku ve Vysokém Mýtě, Písku a v Chebu. Dobrý je také trénink na malých kolech na krosové trati, kde dostanete motorku pěkně do ruky. U supermota stejně jako u každé jiné motoristické disciplíny je důležitá technika jízdy. Především z tohoto důvodu jsme založili supermoto academy, kde vás seznámíme se vším co se supermota týče.

No a když už máte něco potrénováno, tak hurá na závody, kde teprv zažijete adrenalínový víkend, na který budete dlouho vzpomínat. V ČR je potřeba si udělat závodní licenci, jelikož v M ČR není možné startovat bez licence. Ovšem letos byl první závod tohoto typu u nás a bylo možno zde startovat i bez licence. Jelikož byly tyhle závody velice povedené, na příští rok se jich chystá více.

Snad vám tento krátký článek pomůže na startovní čáře se supermotem a potkáme se na závodním okruhu. A hlavně nezapomínejte, že my driftaři držíme při sobě, a tak se nebojte na cokoliv zeptat, jelikož my Vám velice rádi pomůžeme a poradíme!

Máte krosku a chcete vyzkoušet supermoto?

Jestli máte doma motokrosovou motorku a chcete vyzkoušet supermoto a nebo jen absolvovat supermoto academy, tak existuje jedna velice jednoduchá a finančně přijatelná možnost. Stačí jednoduše obout velká kola na slicky. Tyto slicky vyrábí firma Mitas. A pár borců co tady s těma kolama jedou republiku dokozují, že se s nimi dá jet v hodně slušném tempu a konkurovat jezdcům s malýma kolama. 

Partner: Race Styl

Místo pro Vaši reklamu!

Mediální partner

MotoLevel.com

© 2010 | design by EFJAY | web by Petr Hubík