CZ EN DE

Report z Mettet superbiker 2014

8. 10. 2014

Ilustrační obrázek

Už jste někdy slyšeli o akci Superbiker Mettet? Jedná se o závod v Belgii, kde spolu porovnávají dovednosti nejlepší jezdci motorkosu, silnice a supermota a další známé osobnosti motorsportu.

Skvělý report nám poslal Pavel Kejmar, který letos patřil k nejrychlejším na tomto jedinečném závodě!

Možná Vás vystraší délka článku (Pavel se nějak rozepsal), ale stojí za to přečíst celé!

Pavel Kejmar 71: "Na tento závod jsem se připravoval dá se říci celou sezonu, jelikož jsem jsi o něm hodně zjišťoval. Opravdu ale překonal moje očekávání. Jezdců bylo cca 300! Lidí bylo opravdu tak 15 tis. Ale opravdu, né jak píši ve zprávách ohledně MS. V belgickém Mettetu bylo opravdu tolik závodníku a tolik lidí se na nás podívat upřímně jsem nejel nikdy větší a zábavnější supermoto závody než byli tyto a bylo vidět že mají opravdu letitou tradici. Na tomto závodě jsem byl premiérově.

Když jsem spolu se šéfem týmu dorazil na místo ve čtvrtek odpoledne byl paddock rozdělen na 1 a 2. Ve 2. Byli všichni rideři krom pozvaních a Stars. Což až na místě jsem se dozvěděl že jsem pozván a ohledně chování organizátorů jsem neviděl nikdy lepší! Potom co jsme se uvelebily v depu jsme se šli juknout na trať .. prý oproti minulému roku byla trať zkrácena. Z mnoha terénu jsem byl příjemně překvapen a byl jsem za to rád. Trať se jela něco malinko nad minutu a byla opravdu rychlá. Průměrná moje rychlost byla 82km/h, což byl fakt mazec. Když jste jeli, uf mám husí kůži ještě teď. V jedné pasáži byl dvoják 29 metrů dlouhý a šel z něho opravdu velký respekt, jelikož to byl fakt polet!

V pátek jsem měl dva volný tréninky po 30min. Takže dostatek času na to se s tratí sžít. Byl jsem spokojen a na trati jsem se cítil opravdu dobře. Pohyboval jsem se pořád v TOP 5 s Hermunenem,Charier,Febvre,Bidart.

V sobotu jsme měli tři kvalifikace a to takové že nejlepší čas ze všech tří se Vám bude brát jako ten co sním půjdete na start.

Zajel jsem jako 4 nejrychlejší potom co kolo do cíle mě ještě přeskočil o pár tisícin výborný krosák Febvre.

Celý pátek a sobotu bylo krásné počasí.

V neděli v noci začlo pršet a dá se říci že nepřestalo do večera. Takže celý den byla zima a všude voda.

V neděli bylo Semifinále.

Odstartoval jsem druhý za Febvrem a třetí byl Hermunen. Předjel jsem Febvre a jel jsi svoje. Bohužel kvůli pádu jezdce vzádu museli start opakovat, tím pádem zrušit rundu. Opakovaný start jsem byl v zatáčce jako druhý za Hermunenem, toho jsem ve třetím kole předjel, vzápětí mi to vrátil v dalším kole a jeli jsme těsně za sebou. Nechtěl jsem riskovat jelikož se startovalo z jedné lajny stejnoměrně. A prvních 18 postupovalo do finále rovnou. Rozjížďka trvala 25min +2 kola. V polovině závodu nás dohnal Febvre a předjel mě i Hermunena a takto i jsme dojeli do cíle. Takže Febvre, Hermunen, já.

Bidart a T.Charier jeli v druhé skupině.

Potom se jelo Americanos finále.

To vybrali 6 nejlepších z Evropy kde jsme byli – Já,Hermunen,Febvre,Charier,Bidart,Ravaglia. Další tým bylo 6 Belgičanů např. Melotte a 6 Američanů např. Ward.

Jelo se to na 2 kole se startem byla to hlavně jako Show pro díváky a po každým závodě vypadával jeden poslední z týmu.

Nakonec jsme vyhráli mi jako EU protože finále vyhrál Ravaglia. Na start se to řadilo na opak takže když Hermunen vyhrál kvalifikaci tak šel poslední na start. Težko se předjíždělo na blátě a mokrým asfaltu.

Nakonec dne v 17:00 přišlo velké finále.

Opravdu jsem nechápal tu SHOW s představení jezdců apod. jedním slovem LUXUS !

Odstartoval jsem třetí za Febvrem a Charierem a furt jsem se držel Chariera a čekal jsem v klidu kde bych si ho předjel jelikož závod byl vypsán na 30min + 2kola. Bohužel v 10min jsem prorazil zadní kolo a mohl jsem už jen zajet do depa. Byl to pech, když i za třetí místo byly price money 1000eu. No jo no i to se stává.

Pro mě zatím nejlepší Supermoto závod co jsem kdy zažil a byla to pro mě opravdu čest závodit s takovýma hvězdama.

Prostě Mettet 2014 pro mě 1!

Teď se připravuji na MS národů co se pojede tento víkend a moc se těším že s Trávníčkem a Sitnianským dovezeme dobrý výsledek domů z Italské Cremony.